Wie ben ik

Ik ben Astrid Swint, eerlijk, nieuwsgierig en authentiek. Als coach heb ik goed zicht op de manier waarop mensen hun eigen systemen ontwikkelen en de factoren die daarin meespelen. Als coachend manager heb ik jarenlang in diverse rollen bij een internationaal bedrijf gewerkt. Uit eigen ervaring weet ik hoe lastig het is om echt een goede manager te zijn waar het om zoveel verschillende belangen gaat:

  • Wat het vraagt om begrip voor meerdere kanten van het proces te hebben. Aan de ene kant een lastig veranderproces doorvoeren en aan de andere kant de belangen van de medewerker niet uit het oog te verliezen.
  • Hoe het is onder stress te blijven functioneren en je grenzen aan te geven bij je leidinggevende, collega’s en team.
  • Hoe ontzettend belangrijk het is om als mens waardering te krijgen en te geven voor wie je bent en wat je doet.

Wat een enorme verrijking is geweest voor zowel mijn groei als mens maar ook als coach, zijn de jaren die ik in het buitenland heb gewoond. Daar hebben het volgen van Mindfulness Self Compassion en Mindfulness Stress Based Reduction trainingen zeker aan bijgedragen. In deze mooie en bijzondere tijd heb ik onder andere veel levenservaring, zelfkennis en mensenkennis opgedaan, wat weer helpt om een goede coach te zijn.

Al deze ervaringen zijn van toegevoegde waarde en mijn kracht die ik als coach te bieden heb.

Ik begeleid met volle aandacht, onbevooroordeeld en ben direct waar dit nodig is. Ik spreek uit wat uitgesproken moet worden. Soms is compassie alleen niet voldoende en zal ik vanuit mijn betrokkenheid kiezen om te confronteren of uit te dagen om je bij een belangrijk aandachtspunt punt te helpen. Bij je grenzen voelt het soms ongemakkelijk, schuurt het een beetje, dat hoort erbij. Dat is het gevoel van afscheid nemen van vertrouwde oude en bekende patronen waar je op dat moment aan werkt. Dáár zit precies de ruimte die je nodig hebt voor het doel waar je naartoe wilt. De energie nemers achter je laten en de energie gevers behouden en versterken. Dat is een leer en groeiproces.